וע 2071/01, תבל תשדורת בינלאומית לישראל בע"מ נגד היועץ המשפטי לממשלה
ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה את בקשת חברות הכבלים לבטל החלטה שניתנה בעניינן, המחייבת אותן להגיש את תמונת התלונות שקיבלו בששת החודשים האחרונים, ולהמציא לבית הדין גם את התלונות השוטפות ממועד ההחלטה.
השופטת מרים מזרחי קבעה, כי אין לקבל את טענת המבקשות כי מפת התלונות שמקבל ספק השירות מצרכניו כשלעצמה, לא צריכה ולא יכולה להוות אינדיקציה לקיומו של תנאי מקפח בהסכם.
תפקידו של בית הדין בעת בחינת שאלת אישור ההסכם כחוזה אחיד - לבדוק את הכשלים שבהסכם ואת הבעיות שהוא יוצר, והתלונות נותנות את התמונה הטובה ביותר לכך. לעיתים גם תלונת לקוח בודד תלמד על בעיה, ובוודאי כאשר מדובר בתלונה משותפת למספר רב של לקוחות.
זאת ועוד, השופטת קבלה את עמדת מועצת הצרכנות, אשר גרסה כי חברה הפועלת על פי רישיון, זיכיון או היתר תוך שימוש בטובין ציבוריים כלשהם, הינה בעלת מעמד דואלי של גוף עיסקי ושל גוף הפועל מכוח הדין, ועל כן חלות חובות מוגברות של תום לב אמון ונאמנות לאינטרס הציבורי. על גוף כזה לפעול תוך גילוי מלא של תמונת היחסים שלו בפועל עם הצרכנים.
וע 2071/01, תבל תשדורת בינלאומית לישראל בע"מ נגד היועץ המשפטי לממשלה
למדור מנהלי
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.